Gästbok
27 februari 2013
Vet du ungefär hur mycket ladd man får extra om vrider wastegaten på en 16T medurs per varv? Är lur på att den är för slapp så har lite segt ladd tycker jag :) För då borde den gå bra igen beroende på hur slapp den är så man får fram att det är den som skulle fela :) Den går i övrigt väldigt bra :) Och jag saknar ca 0.2 i ladd :)
21 februari 2013
Hejsan!, vet ej om du minns men jag hade problem med att jag fick olja i expansionskärlet på min 850 turbo, nu har jag bytt kylaren och allt funkade fint i ca 3-4 minuter tills de dyker upp olja där igen :/ kan det ligga kvar olja i kylsystemet sen innan bytet eller kan det bara vara kvar att byta topplockspackningen? :/
18 februari 2013
Så autotechs eller tm racings steg ett på 240 hk med chip stämmer inte? Det jag hade tänkt var steg 1 iaf och 3" efter katten, annars så är det som du säger att pengarna kommer börja rinna iväg. Men du som har bytt tycker du det var(är) lönt att byta magnetventil? vinner jag något på det? lika dant luftfilter öppet/insats, just på 2,4t:en utan att byta turbo.
18 februari 2013
Hejsan, ser att du har en s60 2,4t och du verkar även vara rätt insatt i volvo och s60 bla. Jag undrar vad det är för turbo som sitter i 2,4t? är det 13g/t? eller 14t? 2,5t =14t? Om det är 13t vet du hur långt upp den klarar "säkert" i trimväg och var man bör se sig om efter annat. Är det värt att investera mer än chip och avgas för att märka skillnad i 2,4t så som ny bättre magnetventil, 3"dp och andra spridare samt ny intercooler, eller kommer turbon sätta stopp för allt?
10 februari 2013
jag tycker den också borde ladda mer, men den går bra, allt verkar vara friskt. Kan ju vara den externa mätaren som är knasig, men ska ta och pröva en kompis motornord chip och se om den laddar mera med det, då han har 1,3 i ladd har jag för mig på sin 850R. Men är det värt att öppna motorn för att byta till h-profil utan att göra nåt annat. För mig låter det onödigt utan att byta mera saker. Autotechs h-profils renoverings kit är ju lockande :)
10 februari 2013
hur skulle motorn reagera om jag enbart byte till 19T? Har steg 3 bsr chip som laddar 1.0 3"Dp med sportkat och 3 resten. Chippet märker väl inte av nån skillnad utan laddar väl fortfarande på 1.0bar men eftersom turbon är större så pumpar den väl in mer luft? Tänkte om skadar nåt? fast känns ju endå onödigt att byta till 19T utan att anpassa med mer saker :) Är grymt sugen på få steg 4 men är mindre sugen att byta till H-profil.
10 februari 2013
kan du svara vad det är för avgashus på denna? http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=1853297 och passar en 19T på detta?