Köpråd; Förslag mottages med tacksamhet

Monstera
31 oktober 2023 · 1 Inlägg

Hej. Jag har just sålt min honda crv pga behövde pengar och har inte lika stor användning av en lite "större" bil nu när jag flyttat in till ett litet samhälle.

Jag behöver dock ändå en bil som känns pålitlig och är säker att köra på vintern (bor i norrbotten). Jag pendlar inte, och kör sällan längre än 2h de få utflykter jag gör. Jag har barn men behöver ej ngt stort lastutrymme för barnvagn osv då den tiden är passerad.

Obs kan i princip inget om bilar.

Jag vill ha en bil med bra värme i kupén, stabil på vägen, smidig (tänk mer modern/mindre, inte typ stor volvo v70), billig i drift helst..

Budget; ca 18000

Om du har någon tanke så skriv gärna några rader! Mvh

torsen
31 oktober 2023 · 7 297 Inlägg

Honda Jazz!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
31 oktober 2023 · 17 572 Inlägg

Yaris och Auris/Corolla så klart. Men det vill alla andra ha med. Även om detta är stryktåliga bilar så har vi som hänger på forumet sett att vi rekommenderar folk dessa men säljarna i denna klassen har väldigt rymligt samvete. "Fina bilen, bara köpa!" Sen ramlar motorn ur för den är upphängd med buntband (Nåja lol) Men du fattar.

Värmen brukar vara bra i dessa så inga problem där men är det inte bättre med något större? Krocksäkerhet? Barn i bil? En S80 av samma årgång eller nyare är trevligare på alla sätt. Gäller bara att hitta "rätt bil". Fundera på saken. De står lågt i pris. Drar en smula mer men vafan. Man lever bara en gång (tror jag)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang