Varför rånarna använder BMW som hjälp medel?

alain www.bimmerpower.org
9 januari 2008 · 3 995 Inlägg

Det pratar ofta om rån med hjälp av en BMW, Jag skulle vilja fråga en rånare varför de använder ofta en BMW som hjälpmedel till sina rånen,
Det måste vara en välligt bra bil för att demolerar porter och komma inne i affärer eller fly från platser. riktid plåt som tål stryck, snabb att komma upp i önskade fart, kommer alltid ifrån polisen som har aldrig lyckat att stoppa en.
För att demolerar skulle jag ta en volvo (stark som en pansarvagn), en saab turbo för fly från platser, men varför BMW? någon som vet?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
Sylwe
9 januari 2008 · 143 Inlägg

du äger ju en bmw själv så du vet ju redan svaret smile varför stjäla ett fordon när man kan sno en BIL. smile

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
evilaudio
9 januari 2008 · 16 195 Inlägg

alain skrev:
Det pratar ofta om rån med hjälp av en BMW, Jag skulle vilja fråga en rånare varför de använder ofta en BMW som hjälpmedel till sina rånen,
Det måste vara en välligt bra bil för att demolerar porter och komma inne i affärer eller fly från platser. riktid plåt som tål stryck, snabb att komma upp i önskade fart, kommer alltid ifrån polisen som har aldrig lyckat att stoppa en.
För att demolerar skulle jag ta en volvo (stark som en pansarvagn), en saab turbo för fly från platser, men varför BMW? någon som vet?

lätta å sno kanske? hehe

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
camaro67 Meister
9 januari 2008 · 6 763 Inlägg

Jag tror att de är så att de lånar en av någon släkting big_smile De kan vara för att de är en ganska vanlig bil som de finns lite pulver i.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Janne
9 januari 2008 · 252 Inlägg

ehm: " En km bort från värdetransport rånet hittade polisen en stulen utbränd/brinnande Volvo V70T5 eller saab 9000"

//Janne
Sylwe
9 januari 2008 · 143 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag tror att de är så att de lånar en av någon släkting big_smile De kan vara för att de är en ganska vanlig bil som de finns lite pulver i.

hahaha

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
motor_power
9 januari 2008 · 221 Inlägg

bmw e med som pansarvagn iaf bmw 735,snabba är dom osså!!

BMW 320i "Mpower" (1989)
Sylwe
9 januari 2008 · 143 Inlägg

Sylwe skrev:

camaro67 skrev:
Jag tror att de är så att de lånar en av någon släkting big_smile De kan vara för att de är en ganska vanlig bil som de finns lite pulver i.

hahaha

kom ihåg förr när nästan varenda rån på efterlyst hade haft en audi 100 som flykt bil smile dom måste varit enkla att sno?

With bloody hands i cant deny
BMW 320i cabriolet "Ethirty6" (1994)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
9 januari 2008 · 3 804 Inlägg

Här i sthlm snor dom till 80% bmws för att köra genom butiks rutor o sånt shit.. sen är ju bmw kända för prestands o väghållning o kör känsla och det kan behövas om man ska dra i från snuten.. jag såg dock en 525 e34 som jagades av snuten live här för några dagar sen.. han kom ICKE undan.


Bmw osv..
Sixpack
9 januari 2008 · 47 Inlägg

Saabarna är ju allmänt kända för att var lätta att sno, iallafall dom äldre varianterna.

Bad ass boys, drive bad ass toys.
OverBoosted AUTOBAHNRASER
9 januari 2008 · 3 804 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag tror att de är så att de lånar en av någon släkting big_smile De kan vara för att de är en ganska vanlig bil som de finns lite pulver i.

Eftersom bmw kallas för invandrar bil så drar jag slutsats av att du tror alla bankrånare är invandrare och att alla invandrare kör bmw? Nog för att invandrare har bättre bilsmak en svensson Men snälla.. Men men back to topic.


Bmw osv..
camaro67 Meister
9 januari 2008 · 6 763 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
Här i sthlm snor dom till 80% bmws för att köra genom butiks rutor o sånt shit.. sen är ju bmw kända för prestands o väghållning o kör känsla och det kan behövas om man ska dra i från snuten.. jag såg dock en 525 e34 som jagades av snuten live här för några dagar sen.. han kom ICKE undan.

De kan nog vara så att de tål lite smällar åxo. Tänk va bra Volvo 740 hade varit om de fanns väghållning och effekt big_smile

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
camaro67 Meister
9 januari 2008 · 6 763 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

camaro67 skrev:
Jag tror att de är så att de lånar en av någon släkting big_smile De kan vara för att de är en ganska vanlig bil som de finns lite pulver i.

Eftersom bmw kallas för invandrar bil så drar jag slutsats av att du tror alla bankrånare är invandrare och att alla invandrare kör bmw? Nog för att invandrare har bättre bilsmak en svensson Men snälla.. Men men back to topic.

De var ett skämt och min riktiga förklaring kom efteråt.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
evilaudio
9 januari 2008 · 16 195 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

camaro67 skrev:
Jag tror att de är så att de lånar en av någon släkting big_smile De kan vara för att de är en ganska vanlig bil som de finns lite pulver i.

Eftersom bmw kallas för invandrar bil så drar jag slutsats av att du tror alla bankrånare är invandrare och att alla invandrare kör bmw? Nog för att invandrare har bättre bilsmak en svensson Men snälla.. Men men back to topic.

har invandrare bättre bilsmak??  HAHA

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
OverBoosted AUTOBAHNRASER
9 januari 2008 · 3 804 Inlägg

Volvo o saab tror jag dom oftast snor för att det finns mycket kunskap om dessa bilar här i sverige.. dom flesta vet nog eller känner nån som kan få upp en dörr snabbt på en gammal saab eller volvo... Dock förstår jag inte varför dom använder saab vid bankrån.. saab är ju kända för att inte palla oansvarslös hård körning o slit o släng med växellåda osv.. jag skulle iaf inte ta det lungt med en bil om jag skulle ifrån ett bankrån snabbt. Bmw tror jag dom snor för att dom vill komma undan snabbt.. Hade nog valt en saab som första flykt bil eftersom den smälter in snabbt o inte så många reagerar om en saab kommer brännandes sen hade jag eldat upp den med glädje.. sen hade jag nog valt en en bmw som andra bil dragit till finland/danmark/norge/ryssland/estland så snabbt som möjligt


Bmw osv..
camaro67 Meister
9 januari 2008 · 6 763 Inlägg

evilaudio skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

camaro67 skrev:
Jag tror att de är så att de lånar en av någon släkting big_smile De kan vara för att de är en ganska vanlig bil som de finns lite pulver i.

Eftersom bmw kallas för invandrar bil så drar jag slutsats av att du tror alla bankrånare är invandrare och att alla invandrare kör bmw? Nog för att invandrare har bättre bilsmak en svensson Men snälla.. Men men back to topic.

har invandrare bättre bilsmak??  HAHA

De missade jag när jag läste första gången. Va inte de lite rasistiskt? tongue

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
twin_cam Smålänning
9 januari 2008 · 7 877 Inlägg

Här i klmar försviner det mycket saabar...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
9 januari 2008 · 5 042 Inlägg

Sylwe skrev:

Sylwe skrev:

camaro67 skrev:
Jag tror att de är så att de lånar en av någon släkting big_smile De kan vara för att de är en ganska vanlig bil som de finns lite pulver i.

hahaha

kom ihåg förr när nästan varenda rån på efterlyst hade haft en audi 100 som flykt bil smile dom måste varit enkla att sno?

Just det dom inte är.

C H E V R O L E T <3
Sixpack
9 januari 2008 · 47 Inlägg

Börja inte spåra ut nu med omvänd rasism och liknande ..... då kommer snart tråden att låsas.

Senast redigerat av Sixpack (9 januari 2008)

Bad ass boys, drive bad ass toys.
Liner
9 januari 2008 · 583 Inlägg

Sixpack skrev:
Saabarna är ju allmänt kända för att var lätta att sno, iallafall dom äldre varianterna.

ja går ju istortsett med en glasspinne ju smile

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang