Starta bil kollektiv

SpyderRS
28 december 2022 · 2 Inlägg

Hej, första inlägget. Tack för ett fint och informativt forum.

Jag och en vän har ett par exklusiva bilar som vi vill lägga i ett företag för att göra följande med:

1. Sälja tjänster där bilarna kan posera i olika reklam/musik/event sammanhang.
Observera, inte hyras ut för någon att köra, vet att detta kräver en hel uppsjö av tillstånd.

2. Optimera och jobba med bilarna, byta diverse delar och förbättra dom där det går.

3. På sikt utöka samlingen och öppna upp för allmänheten så man kan komma förbi och se bilarna.

Vad tror ni är en bra bolagsform samt vilken väg skall man gå när det gäller registreringen.

Tack på förhand.

Senast redigerat av SpyderRS (28 december 2022)

Hamilton
28 december 2022 · 8 873 Inlägg

Tycker det hela låter som en dålig idé. Dom som är i branschen vet redan vart dom kan hitta bilar.

Fotograf på tierpidag.se
SpyderRS
28 december 2022 · 2 Inlägg

Hamilton skrev:
Tycker det hela låter som en dålig idé. Dom som är i branschen vet redan vart dom kan hitta bilar.

Må vara så, men vi vill testa.
Så frågan är då vart hittar dom bilar annat än hos bilhandlare som lånar ut dom?

Du kanske kan peka mig i rätt riktning mot konkurenterna smile

Tack

Hamilton
28 december 2022 · 8 873 Inlägg

SpyderRS skrev:

Hamilton skrev:
Tycker det hela låter som en dålig idé. Dom som är i branschen vet redan vart dom kan hitta bilar.

Må vara så, men vi vill testa.
Så frågan är då vart hittar dom bilar annat än hos bilhandlare som lånar ut dom?

Du kanske kan peka mig i rätt riktning mot konkurenterna smile

Tack

Bilar för event och dyligt hittar man hos privatpersoner och inte bilhandlare ;-)

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang