Jodå, det händer en hel del faktiskt, bara jag som är kass på att uppdatera ibland
Faktiskt osäker på om dessa adaptrar för tändspolarna passar på 32V maskinerna, jag tror faktiskt inte det. Här är hur som helst original-delnummret: 077905390
Under min frånvaro här så har det snickrats grenrör för fulla muttrar, nu äntligen börjar vi se ljuset i den tunneln och rören ska vara färdigpunktade och lämnas för helsvetsning efter nästa helg, sen är det bara resten kvar...
I vanlig ordning så har mycket tagit för lång tid, vi fick göra om grenrören ytterligare en gång, nu däremot så är dom iväg på helsvetsning en gång för alla. Tight som attan vart det men efter mycket tråcklande så fick vi ihop rören och har lyckats provmontera allt.
Vart fläktmontering (det har jag såklart inga bilder på) och spjällhusmodifiering idag, spjällhuset jag haft liggande ett tag var lite för stort, men det kunde fräsen ordna, bara andra skruvar som saknas så är den biten helt klar.
Har fått tag på en ordentlig intercooler med som bör vara mer än tillräcklig för mina behov, mer bilder och info om det senare..
Nejdå, jag har inte tröttnat, väntar på att grenrören ska svetsas bara som tog längre tid än jag hade räknat med.
Har dock fått blocket ordnat för startmotorn idag, lagt igen bulthål för att göra nytt, samt lagt på mer material längre ner på blocket för att få ytterligare ett bulthål för lådfäste som inte finnns i och med att detta är gjort för automatlåda egentligen.
Plugg svarvad för att svetsas:
Svetsat:
Provmonterat nytt svänghjul med startmotor för att mäta shimstjocklek som behövs för startmotorn, material måste beställas nu så fräser jag ett shims till detta så slipper man krångla med lösa bitar
Var å hämta grenrör idag, har inte hunnit monterat dom efter att dom helsvetsats nu men det känns lovande. Ska provmonteras sen iväg på coating när jag kommer hem från semester i början av Oktober
Sådär, semestern avklarad, massa delar beställda (och köpta i staterna), nån som kan gissa vad detta ska bli?
Beställt blockplattor till dom inbyggda dumparna på turboaggregaten för att minimera läckagerisker där det är trångt, denna borde duga fint för att ersätta dom båda
Vart en del piller i helgen igen, EFR-aggregaten har ju inbyggda dumpar, dessa proppades igen så får den stora dumpen sköta atchoprositfunktionen:
Börjat bygga lite sugrör, när de är klart är det trycksidans tur:
Mycket delar å grejer beställt nu på väg hem, känns som att en stor propp släppt när grenrören äntligen är på plats, borde vara lite bättre fart på bygget nu under hösten vintern