I väntan på att badrummet skulle torka så gav jag mig på att plocka av dörrsidorna jag köpte. Tog med dom till kollegan som jobbar extra med att rekonda bilar, det blev en rejäl skillnad. Ska ta en efterbild på en främre dörrsida med....
Före
Efter
Det var ju elhissar i dom nya bakdörrarna, vilket jag inte har i S2an. Finns det någon som har en bra beskrivning på hur jag ska koppla för att få allt att funka som det ska?
Angående badrummet så är luftfuktigheten återställd till det normala. Har reglat upp väggen på nytt, isolerat och satt dit ny panel.
Dotterns rum går också framåt. Där har vi isolerat och satt dit panel på ytterväggen. Golvet är isolerat och nya brädor på plats där. Väggen mot badrummet är isolerad sen ligger det ett lager OSB och ett lager gips på det. Har spacklat och slipat hälften på den väggen ungefär. Gamla laminatgolvet är urrivet i hela rummet nu, lördagen kommer att spenderas med att lägga nytt golv och spackla det sista på väggen.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Har printat ut dessa nu på A3, så ja ska granska dom noga. Vet du om det är så att bakdörrarnas elhissar utgår från förarsidan? Behöver ja lägga till eller byta reläet till elhissarna?
Jahapp, bilen är avställd. Finns allt en del att göra med den i vinter, å det måste på grund av anledning ske på begränsad budget. Avslutar säsongen med samma strul som i våras och får nu felkod 00561. Mera vacuum ska ses över, finns några slangstumpar som inte är bytta. Kommer beställa silicon och byta alla andra igen då Biltemas inte ska va någon höjdare har ja hört. Här är en efter bild på en främre dörrsida.
Dotterns rum är numera färdigt, och inflyttning av det sista skedde förra helgen. Bara det sista kvar med tavlor, hyllor och grejer.
Nu ska det sparas pengar till badrummet så det kan fixas, först ska vi bara göra en 18000milaservice på Volvon. (Vilket innebär kamrem å grejer.) Vi har sagt att badrummet ska vara klart till julen 2020 (om vi inte vinner storkovan snart då. ) men det lär hända grejer till och från efter nyår.
Har printat ut dessa nu på A3, så ja ska granska dom noga. Vet du om det är så att bakdörrarnas elhissar utgår från förarsidan? Behöver ja lägga till eller byta reläet till elhissarna?
Som jag minns det så är det så ( inte bara på S2) att alla kablar till alla elhissar går från förardörren. Det är många gånger kablarna i kabelstammen till förardörren som gått av. När bakrte elhissar inte funkar. Har det problemet på Min A6:a nu. Höger framdörr funkar inte innerbelysningen på ( men elhissen funkar) ena bakdörren funkar innerbelysningen på men ingen elhiss.
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi 80 quattro -84 urq sedan
Bruksbilen BYD Atto 3 BYD Atto 3
Har printat ut dessa nu på A3, så ja ska granska dom noga. Vet du om det är så att bakdörrarnas elhissar utgår från förarsidan? Behöver ja lägga till eller byta reläet till elhissarna?
Som jag minns det så är det så ( inte bara på S2) att alla kablar till alla elhissar går från förardörren. Det är många gånger kablarna i kabelstammen till förardörren som gått av. När bakrte elhissar inte funkar. Har det problemet på Min A6:a nu. Höger framdörr funkar inte innerbelysningen på ( men elhissen funkar) ena bakdörren funkar innerbelysningen på men ingen elhiss.
Tack, det låter positivt i alla fall. Då ska ja bara lista ut hur allt är draget med då.
Jaha ja, vad händer här då undrar ni kanske? Sista krediten avbetald för iordningställandet av dotterns rum och annat byggmaterial, Julen är över, och brukisen har fått en kamremservice. Nu har januarilönen trillat in, och det blev lite stålar över den här månaden. Då är det bara att kavla upp ärmarna, jobba å spendera. Dagen har tillbringats med att börja bila upp betongplattan för att kunna byta avloppsrör.
Vi har dessutom överklagat försäkringsbolagets beslut, och med lite efterforskningar lyckats få rätt. :) Vi får betalt för det vi lagt ut på fuktsanering mm, åldersavdrag på badrummet på 10K och betala rörmockeri själva. Livet blev ganska mycket lättare nu kan ja lova. :) Bara avloppsrören är framme, så är det bara att ringa hantverkare. Sen kan ja lägga lite tid på bilen, å då är det bara att sätta igång å montera laddtrycksmätare och byta dom sista bitarna vacuumslang.
Var ute i garaget en sväng i veckan å drömde lite. Det är ju snyggt med en liten takvinge....
Har fortfarande inte gjort något med bilen, men det kanske är dags att ta tag i den. Badrummet är på gång nu, röris har gjort sitt så det är bara att vänta på snickarn.
Sen har man spontanshoppat lite med. Hittade ett par nya bakljus från In.Pro, kommer bli riktigt snyggt. 👌🏻
Då mitt monoblock pajade i sommras, så var ja ju tvungen att få tag på något annat med. Fick tag på ett 5 kanalsteg, så att jag bara behöver ha ett slutsteg istället för 3. Blir spännande att se vad det kan leverera.
Nu ni mina vänner så har ja vaknat, lite i alla fall. Har börjat ge mig på vacuumet igen, och ja tror mig ha bytt allt bakom insuget nu i alla fall. Ska kika mera på det imorgon eller på måndag. Som en bonus så upptäckte jag att en slangbit till värme/AC paketet lossnat, vilket borde ha gjort att jag inte får någon värme i bilen. Håller en tumme för det iallafall. Det är inte så mycket att visa, men alltid något...
heh, det var typ som när jag fick hjälp att riva ur mitt Carguard förrförra helgen och vi fann det ursprungliga tändningslåset inbökat bredvid rattstången, och själva ventilationsröret på förarsidan som inte ens fanns.. inte konstigt jag inte får någon värme på den sidan
Berglund_89 skrev: heh, det var typ som när jag fick hjälp att riva ur mitt Carguard förrförra helgen och vi fann det ursprungliga tändningslåset inbökat bredvid rattstången, och själva ventilationsröret på förarsidan som inte ens fanns.. inte konstigt jag inte får någon värme på den sidan
Hehe, alltid lika spännande att riva i gamla bilar du. Men var det nånting till gamla rattlåset som var inkopplat fortfarande eller?
Nu är alla små vacuumslangar bytta, bara att montera laddtrycksmätaren kvar. Sen ska det ut och provas lite. Först lite skitgöra innan dess. Upptäckte förra sommaren att spolarbehållaren läckte, var visst en spricka i plasten. Så idag blev det ett besök på Fornåsa Bildemontering http://fornasabildemontering.se/ där dom hade en bättre begagnad till mig. Smidigt med en syrra med man som äger en bildemontering. Någon som vet om skärmen måste bort för att byta?
Igår blev det påställning och provkörning. Bilen gick som en peng i ca 9 mil, sen högg den och gav denna felkod. Fortfarande vacuumläckage sägs det. Imorgon är det vara att handla prylar för att trycktesta systemet.