Köpråd: Gammal billig bakhjulsdriven bil

MeduzaRacing
9 september 2013 · 101 Inlägg

Hejsan hoppsan, jo jag har sökt en del men alla är lite olika så jag gör en egen tråd iallafall! Jag letar efter en gammal bil från cirka 80-90 talet, bakhjulsdriven och billig ska den vara typ 5-7000k klassen. Några exempel som jag tittat på är: Gamla oplar som Ascona, Ford Sierra/Taunus, gamla Mercedes, nån äldre Toyota, osv. Bilen ska användas som vardagsbil samt lekbil ibland. Diesel eller bensin det vettefan cool

Obs, ja vet att kanske typ 75% kommer skrika Volvo och BMW, men jag hoppar gärna över dom två alternativen, inget illa med dom men vill inte liksom vara precis som alla andra smile

OmegaCoffe Dumpersförare.
9 september 2013 · 970 Inlägg

MeduzaRacing skrev:
Hejsan hoppsan, jo jag har sökt en del men alla är lite olika så jag gör en egen tråd iallafall! Jag letar efter en gammal bil från cirka 80-90 talet, bakhjulsdriven och billig ska den vara typ 5-7000k klassen. Några exempel som jag tittat på är: Gamla oplar som Ascona, Ford Sierra/Taunus, gamla Mercedes, nån äldre Toyota, osv. Bilen ska användas som vardagsbil samt lekbil ibland. Diesel eller bensin det vettefan cool

Obs, ja vet att kanske typ 75% kommer skrika Volvo och BMW, men jag hoppar gärna över dom två alternativen, inget illa med dom men vill inte liksom vara precis som alla andra smile

Omega fina bilar att sladda med hehe.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
MeduzaRacing
9 september 2013 · 101 Inlägg

OmegaCoffe skrev:

MeduzaRacing skrev:
Hejsan hoppsan, jo jag har sökt en del men alla är lite olika så jag gör en egen tråd iallafall! Jag letar efter en gammal bil från cirka 80-90 talet, bakhjulsdriven och billig ska den vara typ 5-7000k klassen. Några exempel som jag tittat på är: Gamla oplar som Ascona, Ford Sierra/Taunus, gamla Mercedes, nån äldre Toyota, osv. Bilen ska användas som vardagsbil samt lekbil ibland. Diesel eller bensin det vettefan cool

Obs, ja vet att kanske typ 75% kommer skrika Volvo och BMW, men jag hoppar gärna över dom två alternativen, inget illa med dom men vill inte liksom vara precis som alla andra smile

Omega fina bilar att sladda med hehe.

ja rätt har du där, min granne had en, fast han hade en hel del strul med den tyvärr hmm

mb_pucken
9 september 2013 · 5 090 Inlägg

Mercedes 300e funkar bra och sladda med men är samtidigt inte omöjlig att åka bra och "billigt" med. Drar som en volvo 740 ungefär.
Enda tråkiga är nog att dom rostar smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
granadadr
9 september 2013 · 7 304 Inlägg

sierra/ scorpio,,,, ja tror oxå på omega,
vill du vara udda köp en volvo 340/360 smile

en bil jag skulle vilja ha är en lada 2100 smile å trimma den smile smile coooolt

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 september 2013 · 14 081 Inlägg

MeduzaRacing skrev:
Hejsan hoppsan, jo jag har sökt en del men alla är lite olika så jag gör en egen tråd iallafall! Jag letar efter en gammal bil från cirka 80-90 talet, bakhjulsdriven och billig ska den vara typ 5-7000k klassen. Några exempel som jag tittat på är: Gamla oplar som Ascona, Ford Sierra/Taunus, gamla Mercedes, nån äldre Toyota, osv. Bilen ska användas som vardagsbil samt lekbil ibland. Diesel eller bensin det vettefan cool

Obs, ja vet att kanske typ 75% kommer skrika Volvo och BMW, men jag hoppar gärna över dom två alternativen, inget illa med dom men vill inte liksom vara precis som alla andra smile

Det skulle vara den gamla bakhjulsdrivna Starleten i så fall!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
MeduzaRacing
10 september 2013 · 101 Inlägg

Har faktiskt varit sugen på en gammal Lada smile en klassiker här i Finland!

Kollat in starlet, dom e ganska '' dyra '' hittade två st. under 10000

IceEyes Varningar: För många..
10 september 2013 · 2 552 Inlägg

Mercedes 190 överensstämmer med dina kriterier.

Hållbar, oerhört stryktålig och förbannat underhållande att leka loss med under vinterhalvåret, och dessutom hyfsat trivsam för vardagligt bruk smile

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 september 2013 · 14 081 Inlägg

MeduzaRacing skrev:
Har faktiskt varit sugen på en gammal Lada smile en klassiker här i Finland!

Kollat in starlet, dom e ganska '' dyra '' hittade två st. under 10000

Jaa, jag såg det. Tror att det beror på att dom är ganska billiga att äga och köra samt att det äe RWD.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mido__
10 september 2013 · 276 Inlägg

En Volvo 340/360 är svinroliga, väger inte mycket, växellådan sitter bak så den är helt underbart balanserad at köra plus att du kan slänga i i princip vilken motor du vill från tex 240/740 om du nu vill ha mer kräm, även fast jag tycker att min b200f med 109 fabrikskusar duger alldeles utmärkt

Volvo 360 GL "Douchebag" (1987)
Germax
10 september 2013 · 12 086 Inlägg

MeduzaRacing skrev:

OmegaCoffe skrev:

MeduzaRacing skrev:
Hejsan hoppsan, jo jag har sökt en del men alla är lite olika så jag gör en egen tråd iallafall! Jag letar efter en gammal bil från cirka 80-90 talet, bakhjulsdriven och billig ska den vara typ 5-7000k klassen. Några exempel som jag tittat på är: Gamla oplar som Ascona, Ford Sierra/Taunus, gamla Mercedes, nån äldre Toyota, osv. Bilen ska användas som vardagsbil samt lekbil ibland. Diesel eller bensin det vettefan cool

Obs, ja vet att kanske typ 75% kommer skrika Volvo och BMW, men jag hoppar gärna över dom två alternativen, inget illa med dom men vill inte liksom vara precis som alla andra smile

Omega fina bilar att sladda med hehe.

ja rätt har du där, min granne had en, fast han hade en hel del strul med den tyvärr hmm

5000kr bil = en hel del strul

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 september 2013 · 17 572 Inlägg

IceEyes skrev:
Mercedes 190 överensstämmer med dina kriterier.

Hållbar, oerhört stryktålig och förbannat underhållande att leka loss med under vinterhalvåret, och dessutom hyfsat trivsam för vardagligt bruk smile

Japp. Även E-klass W124. E230 Och E300 Är tyvärr dock lite struliga i elsystemet. Plus rost. Men hitta du en fräsch så... 190 1.8 går att köra brett med. Mersor i denna åldern är "hopplösa" vintertid. Tror du skulle gilla det...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
MeduzaRacing
10 september 2013 · 101 Inlägg

tackar alla, ska definitivt kolla in några mercedes! smile  Mer tips någon?

OmegaCoffe Dumpersförare.
11 september 2013 · 970 Inlägg

MeduzaRacing skrev:

OmegaCoffe skrev:

MeduzaRacing skrev:
Hejsan hoppsan, jo jag har sökt en del men alla är lite olika så jag gör en egen tråd iallafall! Jag letar efter en gammal bil från cirka 80-90 talet, bakhjulsdriven och billig ska den vara typ 5-7000k klassen. Några exempel som jag tittat på är: Gamla oplar som Ascona, Ford Sierra/Taunus, gamla Mercedes, nån äldre Toyota, osv. Bilen ska användas som vardagsbil samt lekbil ibland. Diesel eller bensin det vettefan cool

Obs, ja vet att kanske typ 75% kommer skrika Volvo och BMW, men jag hoppar gärna över dom två alternativen, inget illa med dom men vill inte liksom vara precis som alla andra smile

Omega fina bilar att sladda med hehe.

ja rätt har du där, min granne had en, fast han hade en hel del strul med den tyvärr hmm

var det den första modellen?

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
OmegaCoffe Dumpersförare.
11 september 2013 · 970 Inlägg

Germax skrev:

MeduzaRacing skrev:

OmegaCoffe skrev:

Omega fina bilar att sladda med hehe.

ja rätt har du där, min granne had en, fast han hade en hel del strul med den tyvärr hmm

5000kr bil = en hel del strul

Kan man inte hålla med om.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
MeduzaRacing
11 september 2013 · 101 Inlägg

OmegaCoffe skrev:

MeduzaRacing skrev:

OmegaCoffe skrev:
Omega fina bilar att sladda med hehe.

ja rätt har du där, min granne had en, fast han hade en hel del strul med den tyvärr hmm

var det den första modellen?

vet inte riktigt, det var en sånhär

https://www.google.fi/search?safe=off&a … 791%3B1035

OmegaCoffe skrev:

Germax skrev:

MeduzaRacing skrev:
ja rätt har du där, min granne had en, fast han hade en hel del strul med den tyvärr hmm

5000kr bil = en hel del strul

Kan man inte hålla med om.

håller inte heller med!

Senast redigerat av MeduzaRacing (11 september 2013)

Evildan
11 september 2013 ·

MB w201 som föreslagits är även mitt första tips, bra bilar med kanonvärme, faktiskt så bra att på pressreleasen proppades golvvärmen igen med en trasa för att det blev för varmt så nära utblåset vid gaspedalen.

Toyota Carina -81?
Mazda 323 -80?
Alfa-Romeo 90?
Opel Rekord?

mb_pucken
11 september 2013 · 5 090 Inlägg

Evildan skrev:
MB w201 som föreslagits är även mitt första tips, bra bilar med kanonvärme, faktiskt så bra att på pressreleasen proppades golvvärmen igen med en trasa för att det blev för varmt så nära utblåset vid gaspedalen.

Toyota Carina -81?
Mazda 323 -80?
Alfa-Romeo 90?
Opel Rekord?

Fan precis så gjorde jag på min gamla 190d 2.5 förut med en trasa i utblåset smile helt sjuk värme i dessa bilar smile lite för bra när skon bränns i 40 mil mitt i stekheta sommaren och en trasig värmekran wink

Sen om det är sladda du är ute efter så är både w201 och w124 kanonbilar smile personligen gillar jag kombin bäst då den är tyngre över drivhjulen smile dock skulle ja säga att sedanen är mycket skönare än volvo 740 tex tack vare bättre driv och kontroll vid ojämn väg smile

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
OmegaCoffe Dumpersförare.
12 september 2013 · 970 Inlägg

MeduzaRacing skrev:

OmegaCoffe skrev:

MeduzaRacing skrev:

OmegaCoffe skrev:
Omega fina bilar att sladda med hehe.

ja rätt har du där, min granne had en, fast han hade en hel del strul med den tyvärr hmm

var det den första modellen?

vet inte riktigt, det var en sånhär

https://www.google.fi/search?safe=off&a … 791%3B1035

OmegaCoffe skrev:

Germax skrev:

5000kr bil = en hel del strul

Kan man inte hålla med om.

håller inte heller med!

ja det är en omega b. den gamla hette a. Skulle skrivit det. men dom gamle är billigare. inte så vanligt att hitta en omega b som brukis för billig peng. inte här nere iaf.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
sv3nss0n
12 september 2013 · 264 Inlägg

mercedes 190E!!! har haft en 2,3-16v och en 2,3 8v, båda 2 bästa vinterbilarna jag haft. går att köra fort och kontrollerat på snön, även brett som tusan om man känner för det smile håller bra och går rätt så billigt till vardags. rost kan vara ett problem men det får du titta efter vart den finns innan köp smile

BMW 335D "E92 lCI" (2011)
Pontiac Trans AM "471cui" (1975)
Mazda Mx5 Miata "NA" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang