Inför Vallåkra Träffen 2011 den 20-21 augusti

Trod
21 juli 2011 · 205 Inlägg

kul om de kunde kommit upp en "agenda" runt denna helgen!
var & när saker händer, iallafall träffar m.m. övrigt går ju ej att ta här.

/Tobbe
SLK 55 AMG
hedley Saaboholic
21 juli 2011 · 3 129 Inlägg

FenixxLasse skrev:

Drfrasse skrev:

FenixxLasse skrev:
Jo dom från Göteborg visade sej ju från sin bästa sida ifjol?!

va va de som hände? hörde bara nåt enstaka om dem hmm

Vart slagsmål, går inte in nå närmare på det då det garanterat startar en massa OT och pajkastning fram å tillbaka, men det var i alla fall mitt första möte med GSR, och dom ingav inte nåt förtroende åt mej i alla fall.

Nu vart jag ju inte personligen inblandad, men det jag såg räckte

Dom brukar va duktig på å va stor i truten, samma grej har det varit i thn vid ett par tillfällen.

/M

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
WIGGE_73
22 juli 2011 · 38 Inlägg

Skall självklart på årets träff med mina bröder, blir en ljusblå 740T -90 "wigge_86" som skall ställas ut oxå iår är tanken.
Tycker det ska börja gallras bland bilarna som ställs ut, det är ändå skillnad på ratstuk och en allmänt sleten 740 eller något annan bil med nån dit klistrad el-tejps slogan eller stads namn och ner sprayad med div namm och ord på bilen det är inte nån bil att släppa in på träffområdet, enl mig.

Senast redigerat av WIGGE_73 (22 juli 2011)

Peugeot 107 (2010)
hedley Saaboholic
22 juli 2011 · 3 129 Inlägg

WIGGE_73 skrev:
Skall självklart på årets träff med mina bröder, blir en ljusblå 740T -90 "wigge_86" som skall ställas ut oxå iår är tanken.
Tycker det ska börja gallras bland bilarna som ställs ut, det är ändå skillnad på ratstuk och en allmänt sleten 740 eller något annan bil med nån dit klistrad el-tejps slogan eller stads namn och ner sprayad med div namm och ord på bilen det är inte nån bil att släppa in på träffområdet, enl mig.

Precis!

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
93T Aufrecht Melcher Großaspach
22 juli 2011 · 292 Inlägg

Hade nog varit jävligt skoj att supa till det på lördagkvällen inne i stan också, men det är så jäkla kul att cruisa runt med bil att man aldrig vågat chansa på att festa smile

Mercedes C180 "AMG" (2015)
Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
WIGGE_86
22 juli 2011 · 92 Inlägg

såg att brorsa hade skirvit här så jag får väl göra de med tongue hoppas defenetivt på att dom inte släpper in dom sletna volvo bilarna,för så mkt pajkastning jag har fått när jag har sagt vad jag kör för bil..jvl raggarbil och gud vet vad och då anser jag att min bil är i jvl fint skick och inte nån rostig spraymålad bil med kasst tonade rutor och massa fyllon i som ger oss andra som lägger ner tid på en klassiker jvl dåligt rykte hmm angående Gsr så har jag delad mening..varit på bra event som dom fixat men även hört mkt dåliga rykten om dom från väldigt många angående misshandel och att det inte får förekomma nån kvälls aktivitet som inte dom godkänt,men som sagt det är bara vad man har läst och jag bildar hellre en egen uppfattning innan man trampar nån på tårna oavsiktligt..men iaf vallåkra är i helsingborg då tkr jag att dom ska ha hand om de,om dom kan då dom känner till platserna osv bättre en nån annan,sen handlar de bara om att alla beter sig vuxet och lyssnar så de inte blir några insidenter smile så blir detta nog riktigt bra! big_smile men hoppas på kontroll till utställningen!

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73
WIGGE_86
22 juli 2011 · 92 Inlägg

93T skrev:
Hade nog varit jävligt skoj att supa till det på lördagkvällen inne i stan också, men det är så jäkla kul att cruisa runt med bil att man aldrig vågat chansa på att festa smile

Köra runt slår ju festandet wink

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73
Arns
22 juli 2011 · 7 Inlägg

WIGGE_86 skrev:
hoppas defenetivt på att dom inte släpper in dom sletna volvo bilarna,för så mkt pajkastning jag har fått när jag har sagt vad jag kör för bil..jvl raggarbil och gud vet vad och då anser jag att min bil är i jvl fint skick och inte nån rostig spraymålad bil med kasst tonade rutor och massa fyllon i som ger oss andra som lägger ner tid på en klassiker jvl dåligt rykte hmm

Om du menar din 740 så tyckte jag att den var skitfin wink

Den som ingen turbo har, han får åka utan bar!
WIGGE_86
22 juli 2011 · 92 Inlägg

Arns skrev:

WIGGE_86 skrev:
hoppas defenetivt på att dom inte släpper in dom sletna volvo bilarna,för så mkt pajkastning jag har fått när jag har sagt vad jag kör för bil..jvl raggarbil och gud vet vad och då anser jag att min bil är i jvl fint skick och inte nån rostig spraymålad bil med kasst tonade rutor och massa fyllon i som ger oss andra som lägger ner tid på en klassiker jvl dåligt rykte hmm

Om du menar din 740 så tyckte jag att den var skitfin wink

haha japp syftade på min som en av dom "fina" och inte nån blöj raggar hög som man får höra när man bara har hunnit säga vad man har för bil innan dom sett den ens neutral

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73
Nitrometanskada Gött mos
22 juli 2011 · 1 096 Inlägg

Det är ju skitsvårt de där med vilka bilar man ska släppa in eller inte.. smaken är som f*ttan, delad.
Alla har sina åsikter, sin smak och sina egna särintressen.. det finns säkert dem som hade tyckt att min 242:a inte kommer passa.

Vi ses där mina vänner

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
WIGGE_86
22 juli 2011 · 92 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Det är ju skitsvårt de där med vilka bilar man ska släppa in eller inte.. smaken är som f*ttan, delad.
Alla har sina åsikter, sin smak och sina egna särintressen.. det finns säkert dem som hade tyckt att min 242:a inte kommer passa.

Vi ses där mina vänner

Öppna huven så går de bra wink

Kolla In Våra Bilar!
WIGGE_86
WIGGE_77
WIGGE_73
Nmkj83
22 juli 2011 · 153 Inlägg

hedley skrev:

FenixxLasse skrev:

Drfrasse skrev:

va va de som hände? hörde bara nåt enstaka om dem hmm

Vart slagsmål, går inte in nå närmare på det då det garanterat startar en massa OT och pajkastning fram å tillbaka, men det var i alla fall mitt första möte med GSR, och dom ingav inte nåt förtroende åt mej i alla fall.

Nu vart jag ju inte personligen inblandad, men det jag såg räckte

Dom brukar va duktig på å va stor i truten, samma grej har det varit i thn vid ett par tillfällen.

/M

Vill bara säga att det som har hänt har hänt anser jag!! Fan ett år sen nu det hände glömmer aldrig folk någonting eller??
Inte för att jag vill försvara GSR eller så men stora i truten HAR JAG ALDRIG HÖRT ATT DOM HAR VARIT!!! Så det är rent skit snack!!
Men klart att dom tar till ton när FOLK INTE FATTAR VAD SOM GÄLLER OSV!!

Slut diskuterat!!!

93T Aufrecht Melcher Großaspach
22 juli 2011 · 292 Inlägg

Nmkj83 skrev:

hedley skrev:

FenixxLasse skrev:

Vart slagsmål, går inte in nå närmare på det då det garanterat startar en massa OT och pajkastning fram å tillbaka, men det var i alla fall mitt första möte med GSR, och dom ingav inte nåt förtroende åt mej i alla fall.

Nu vart jag ju inte personligen inblandad, men det jag såg räckte

Dom brukar va duktig på å va stor i truten, samma grej har det varit i thn vid ett par tillfällen.

/M

Vill bara säga att det som har hänt har hänt anser jag!! Fan ett år sen nu det hände glömmer aldrig folk någonting eller??
Inte för att jag vill försvara GSR eller så men stora i truten HAR JAG ALDRIG HÖRT ATT DOM HAR VARIT!!! Så det är rent skit snack!!
Men klart att dom tar till ton när FOLK INTE FATTAR VAD SOM GÄLLER OSV!!

Slut diskuterat!!!

Nej precis, i andra världskriget dog ju 50 miljoner människor, men det var ju flera år sen så orka bry sig roll
Varför inte komma med något konstruktivt istället för att bara gorma ut att ditt ord är lag?

Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
Mercedes C180 "AMG" (2015)
Nmkj83
22 juli 2011 · 153 Inlägg

93T skrev:

Nmkj83 skrev:

hedley skrev:

Dom brukar va duktig på å va stor i truten, samma grej har det varit i thn vid ett par tillfällen.

/M

Vill bara säga att det som har hänt har hänt anser jag!! Fan ett år sen nu det hände glömmer aldrig folk någonting eller??
Inte för att jag vill försvara GSR eller så men stora i truten HAR JAG ALDRIG HÖRT ATT DOM HAR VARIT!!! Så det är rent skit snack!!
Men klart att dom tar till ton när FOLK INTE FATTAR VAD SOM GÄLLER OSV!!

Slut diskuterat!!!

Nej precis, i andra världskriget dog ju 50 miljoner människor, men det var ju flera år sen så orka bry sig roll
Varför inte komma med något konstruktivt istället för att bara gorma ut att ditt ord är lag?

Är just det att folk orkar bry sig
Vart själv där när det hände så vet precis vilka/var/när osv
Det att jag bara gormar ut att mitt ord är lag säger bara som det är svårt att förstå?

Besserwisser
22 juli 2011 ·

Nitrometanskada skrev:
Det är ju skitsvårt de där med vilka bilar man ska släppa in eller inte.. smaken är som f*ttan, delad.
Alla har sina åsikter, sin smak och sina egna särintressen.. det finns säkert dem som hade tyckt att min 242:a inte kommer passa.

Vi ses där mina vänner

Jag vill se din bil så då ska jag väl få göra det. Den som inte vill se din bil behöver ju inte titta på den, inte så komplicerat?

Slutsatsen är: Släpp in de bilar på utställningsområdet som vill komma in. Vid sidan av det kan man hoppas att de flesta människorna har så pass mycket vett i skallen att de inte ställer totalt ointressant mög på utställningsområdet. Om det finns efterfrågan bland besökarna av att titta på en bil så ska den bilen få plats på utställningsområdet. Och smaken är som bekant olika. Men det som är mest ointressant för mig är nog NYA bilar i originalskick.

93T Aufrecht Melcher Großaspach
22 juli 2011 · 292 Inlägg

Borde ju inte vara så svårt, låt alla som vill in på området betala inträde precis som besökarna, en av de största anledningarna till fulbilar på området är ju att man automatiskt får gratis parkering och inträde.

Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
Mercedes C180 "AMG" (2015)
Besserwisser
22 juli 2011 ·

93T skrev:
Borde ju inte vara så svårt, låt alla som vill in på området betala inträde precis som besökarna, en av de största anledningarna till fulbilar på området är ju att man automatiskt får gratis parkering och inträde.

En utmärkt idé. Såvitt jag vet har Vallåkra tidigare belönat alla som ställer ut sin bil med gratis entré till träffen, det här året så verkar det som att endast utställare med "riktigt fina" (definiera det där) bilar blir bjudna på inträdet. Kanske den optimala lösningen, för att samtidigt locka "fina" bilar till träffen.

zonda
25 juli 2011 · 188 Inlägg

Hej
Är det någon som vet var dom ska samlas på lördags kvällen.. om det blir någon grillning och var m.m...
Kan ju skicka ett pm till maj..
tack sam för svar

93T Aufrecht Melcher Großaspach
25 juli 2011 · 292 Inlägg

Stående brukar vara parkeringen vi Familia, Stattena, Ättekulla, mm. väla brukar tyvärr vara avstängt,

Mercedes C180 "AMG" (2015)
Mercedes C 180 "shoppingvagn" (2006)
Nitrometanskada Gött mos
25 juli 2011 · 1 096 Inlägg

Hyllinge/Familia blir skit bra. Vi kör på det. De tycker ja man kan säga redan nu så alla vet

Senast redigerat av Nitrometanskada (25 juli 2011)

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang