Någon j*vel säljer min bil på blocket

gamlingen
6 mars 2011 · 5 198 Inlägg

Palander skrev:
ja dom tar den och lägger ner den på samma gång tydligen--

jo det hör till vanligheten.. men dom tar emot den iaf,, det är dom skyldiga att göra

Dennis-76
6 mars 2011 · 32 Inlägg

jaja, så det är bara skapa ett konto utomlands å blåsa folk, det är ju så dom säger!!!  Bilar ska inte kunna läggas in på annonser om inte koden för att ställa av bilen anges å den ska då synkas med reggnummret, stämmer inte detta ska annonsen kunna godkännas, så skulle det vart!!!

Janneutanb
6 mars 2011 · 7 272 Inlägg

Fattar inte hur folk kan faktiskt gå på sånt där....

gamlingen
6 mars 2011 · 5 198 Inlägg

Brains skrev:
Fattar inte hur folk kan faktiskt gå på sånt där....

säger det samma.. lite sunt förnuft borde väl folk ha

ola_volvo Biltokig
6 mars 2011 · 310 Inlägg

gamlingen skrev:

Brains skrev:
Fattar inte hur folk kan faktiskt gå på sånt där....

säger det samma.. lite sunt förnuft borde väl folk ha

ja man tycker det, svenskar är jävligt lättlurade tror jag, det ända sättet att få stopp på brott som dessa är att inte luras av dom, Folk e tröga!!!

Harè bra
ola_volvo Biltokig
6 mars 2011 · 310 Inlägg

mk2_power skrev:
något liknande hände mig när jag hade ute min 740 16v på blocket.
denna gången var det en köpare som skickade mejl.
har inte kvar första mejlet så här är andra mejlet efter mitt svar:




"Hello

  how i wish to come and view what am buying from you.but am currently out of state....i'm a engineer who's on a ship right now at Sarawak......I would want you to know that i will be paying via  PayPal and i would pay the paypal transfer charges too...due to the distance as i'm in Sarawak presently...I want you to provide me with the following information for me to proceed with the Payment...

Name
Your PayPal e-Mail Address :
Amount
Phone Number

I would like you to know that after i make the payment i would tell my Private Courier Service to come and pick it up at your address once you receive the payment into your PayPal account.
Have a nice day.

Shauqie."



jag svarade på mejlet och sa hur mycket jag ville ha för den, då svarade han:


"Hello,

Thanks for your message.Am right now inside the ship.Kindly open www.paypal.com and register an account with them so i will be able to make the direct funds into your PayPal account without any delay.So i will be here waiting for your soonest email when you are done create an paypal account.

Thanks"



sökte info om denna personen på nätet och hittade folk som blivit lurade av honom.
hittade hans uppgifter som jag skickade i ett mejl tillsammans med en fin bild på honom:




"this is you right?

MOHD IZAIRI AZMI 740214025195/ A2664689
CIMB 02090031443528
CIMB 02170019423526
Maybank account number 107116099505
http://ezairi.blogspot.com/

98, JALAN KERANJI 11,TAMAN KERANJI,ALOR MENGKUDU 05400,KEDAH D.A.
your parents address. NO. 65, TMN. MAS MERAH,TITI GAJAH,06550 ALOR SETAR,KEDAH D.A."



då slutande han skriva smile

på vilket sätt hadde han kunnat blåsa dig på detta?? finns pengarna på paypal så kan han ju inte ta tillbaka dom väll???

hadde varit kul om du spelat med och sett vad som hänt smile mycket jobb för en gammal 740 ju...

Harè bra
Rock-Star
6 mars 2011 · 2 982 Inlägg

smutsiga människor. deras föräldrar måste haft psykproblem och deras syskon lär vara inavlade..

Tschagerlund
6 mars 2011 · 133 Inlägg

Det är, om jag får säga det själv, sorgligt att folk gör såhär. Jag menar, hallå! Skaffa jobb på donken istället som vi normala svenskar får göra när det krisar ordentligt. -_-

Hon: Det är ju bara en bil.
Jag: Du är bara en tjej.
Nissan 350z (2004)
Runn WS7 Avstängd
6 mars 2011 · 1 031 Inlägg

Samma sak hände mig i veckan, men pratade med blocket och de tog bort annonsen.

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Alex-s Bakhjulskrafs
6 mars 2011 · 1 479 Inlägg

ola_volvo skrev:

mk2_power skrev:
något liknande hände mig när jag hade ute min 740 16v på blocket.
denna gången var det en köpare som skickade mejl.
har inte kvar första mejlet så här är andra mejlet efter mitt svar:




"Hello

  how i wish to come and view what am buying from you.but am currently out of state....i'm a engineer who's on a ship right now at Sarawak......I would want you to know that i will be paying via  PayPal and i would pay the paypal transfer charges too...due to the distance as i'm in Sarawak presently...I want you to provide me with the following information for me to proceed with the Payment...

Name
Your PayPal e-Mail Address :
Amount
Phone Number

I would like you to know that after i make the payment i would tell my Private Courier Service to come and pick it up at your address once you receive the payment into your PayPal account.
Have a nice day.

Shauqie."



jag svarade på mejlet och sa hur mycket jag ville ha för den, då svarade han:


"Hello,

Thanks for your message.Am right now inside the ship.Kindly open www.paypal.com and register an account with them so i will be able to make the direct funds into your PayPal account without any delay.So i will be here waiting for your soonest email when you are done create an paypal account.

Thanks"



sökte info om denna personen på nätet och hittade folk som blivit lurade av honom.
hittade hans uppgifter som jag skickade i ett mejl tillsammans med en fin bild på honom:




"this is you right?

MOHD IZAIRI AZMI 740214025195/ A2664689
CIMB 02090031443528
CIMB 02170019423526
Maybank account number 107116099505
http://ezairi.blogspot.com/

98, JALAN KERANJI 11,TAMAN KERANJI,ALOR MENGKUDU 05400,KEDAH D.A.
your parents address. NO. 65, TMN. MAS MERAH,TITI GAJAH,06550 ALOR SETAR,KEDAH D.A."



då slutande han skriva smile

på vilket sätt hadde han kunnat blåsa dig på detta?? finns pengarna på paypal så kan han ju inte ta tillbaka dom väll???

hadde varit kul om du spelat med och sett vad som hänt smile mycket jobb för en gammal 740 ju...

nämndes ju tidigare något om pengar som inbetalats senare försvunnit pga att de var lånade på något sätt.
kändes oseriöst från början så jag spelade med en liten stund.

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
RD_87 Skrotsamlare
6 mars 2011 · 4 031 Inlägg

Det kommer ju nån typ av bluffmejl på varenda bil man lägger ut. Jag har fått både på både en Amazon för 12k och en 240 reservdelsbil för 510kr! Lite måste man ju fatta själv?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
ola_volvo Biltokig
6 mars 2011 · 310 Inlägg

ja jag tror med jag fick det på en skrothög för ett tag sedan men trodde det var spaam pga bilen värde...

Harè bra
Kesler
6 mars 2011 · 3 650 Inlägg

Min jobbarkollega råkade ut för just detta. Han köpte en bil och allt verkade seriöst med fraktsättet osv. Men "rederiet" är fake och "säljaren har kollat upp bil å namt och allt från nätet så när intresserade kollar upp bilen så stämmer allt.

Bara be idioterna dra åt helvete. Tyvärr finns det ingenting man kan göra, polisen prioriter inte dessa typer av brott. Till min kollega sa de att han blivit grundlurad och att vi (polisen) inte kan göra någonting (fallet lades ner redan på telefon när han anmälde detta)

Norde fotointresserad
14 mars 2011 · 2 307 Inlägg

Ny artikel om bedrägeriet som verkar vara från samma håll. Här i Gävleborg har de tydligen lyckats lura åt sig 900 000.
Och att "polisen inte tar upp det" handlar mer om att de inte kommer vidare i utredningen om de inte får hjälp av sina utländska kollegor där brottet även har begåtts, i det här fallet England då.
http://helahalsingland.se/soderhamn/1.2 … ar-polisen

n_andersson
7 augusti 2021 · 689 Inlägg

Hat hänt mig med nu. Någon hade tydligen hämtat en bild på min bil från garaget.org och lagt ut en annons på blocket på den till ett vrakpris.  Fan vad förbannad man blir. Hoppas verkligen inte dom hunnit lura någon😡

Senast redigerat av n_andersson (7 augusti 2021)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 augusti 2021 · 14 082 Inlägg

n_andersson skrev:
Hat hänt mig med nu. Någon hade tydligen hämtat en bild på min bil från garaget.org och lagt ut en annons på blocket på den till ett vrakpris.  Fan vad förbannad man blir. Hoppas verkligen inte dom hunnit lura någon😡

Hur menar du att dom hunnit lura någon? Begär dom pengar av köparen innan bilen ska levereras eller vad?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
n_andersson
7 augusti 2021 · 689 Inlägg

Ja det har du väl hört talas om folk som blivit för ivriga och skickat pengar i förväg när det kommit ut grejer som är för billiga för att va sant typ. Bilen är värd ca 250-300 000kr och dom hade lagt ut den för 35 000kr

Mossan1
7 augusti 2021 · 2 916 Inlägg

Vettemannen skrev:
Hur menar du att dom hunnit lura någon? Begär dom pengar av köparen innan bilen ska levereras eller vad?

/Benny

Ja, typ så.
Kanske också nån slags handpenning för att ingen annan ska köpa den innan man har möjlighet att komma, tex.

Nån enstaka tusing här och nån hundring där blir snabbt stora pengar och många skäms nog för mycket för att ens anmäla. Tyvärr.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
7 augusti 2021 · 17 611 Inlägg

Tråden är 10 år gammal...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 augusti 2021 · 14 082 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Tråden är 10 år gammal...

Ja men n_andersson har ju nyligen råkat ut för detta skrev han ju för en knapp timme sedan.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang