Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

xc
19 juni 2010 · 48 Inlägg

dom måste upplevas live i sol ljus!!! blev skit bra ju!! tack marcus!!!!

ford köper man inte... dom säljer man!
Mange1972 RättviksTräffen
24 juni 2010 · 454 Inlägg

Inte långt kvar nu, arbetet inför träffen pågår febrilt. Vi hoppas på fint väder och många besökare för en härlig dag i Volvos tecken.

Mvh Mange
RättviksTräffen

Volvo 264 De Luxe "Alpine blue" (1976)
Rille-K Plåtis
24 juni 2010 · 948 Inlägg

Detta kan man bara inte missa = )
Kommer självklart och njuter av Rättvik..

Volvo S80 "Recycled Rainbow" (1999)
Slemrotta
24 juni 2010 · 533 Inlägg

Om det finns pengar över så hade jag nog tänkt försöka komma smile

DesignByCollin Bilplåtslagare
24 juni 2010 · 86 Inlägg

ska riva ner bilen i veckan och lacka om ganska så mkt wink men borde nog hinna endå wink

Slayer_
24 juni 2010 · 12 Inlägg

Kommer förmodligen smile

Våld och vaselin löser problem
Volvo 850 "T5-R" (1995)
Mange1972 RättviksTräffen
24 juni 2010 · 454 Inlägg

Ni är alla varmt välkomna till Rättvik.

Volvo 264 De Luxe "Alpine blue" (1976)
ogge89
26 juni 2010 · 644 Inlägg

Tänkte kolla om de fanns nått intresse av att åka karavan ifrån borlänge till leksand på morron och i så fall om man ska mötas vid donken lite innan de börjar

mir
26 juni 2010 · 336 Inlägg

ogge89 skrev:
Tänkte kolla om de fanns nått intresse av att åka karavan ifrån borlänge till leksand på morron och i så fall om man ska mötas vid donken lite innan de börjar

Tror det är ett gäng från www.volvosweden.se som skall träffas vid BRL och åka karavan upp.

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
M_Back
26 juni 2010 · 535 Inlägg

Lite tråkigt att bilen måste  vara i fint skick. Annars kunde jag ha åkt 240 dit.

Motorer utan turbo.....suger!
Volvo Amazon 131 "Vaftrudner" (1968)
BMW 323 CI "Hvergelmer" (2000)
ogge89
27 juni 2010 · 644 Inlägg

mir skrev:

ogge89 skrev:
Tänkte kolla om de fanns nått intresse av att åka karavan ifrån borlänge till leksand på morron och i så fall om man ska mötas vid donken lite innan de börjar

Tror det är ett gäng från www.volvosweden.se som skall träffas vid BRL och åka karavan upp.

oki! de stämmde bra kl 07:00 vi brl borlänge

volvo-racer
27 juni 2010 · 724 Inlägg

Jag och familjen glider upp....ska försöka få med mig ett par gulingar också wink

Mange1972 RättviksTräffen
27 juni 2010 · 454 Inlägg

Lemmy_Kilmister skrev:
Lite tråkigt att bilen måste  vara i fint skick. Annars kunde jag ha åkt 240 dit.

Med fint skick menar vi ju inte att bilen måste vara felfri, kan ju vara ett bra bruksskick t ex, annars är du ju välkommen med din amazon.

Mvh Mange
RättviksTräffen

Senast redigerat av Mange1972 (27 juni 2010)

Volvo 264 De Luxe "Alpine blue" (1976)
Mange1972 RättviksTräffen
27 juni 2010 · 454 Inlägg

volvo-racer skrev:
Jag och familjen glider upp....ska försöka få med mig ett par gulingar också wink

Ni är varmt välkommna, roligt om det blir lite fler T-gular oxå, vi brukar ju ha ett gäng så det är ju kul om det blir fler.

Volvo 264 De Luxe "Alpine blue" (1976)
Mange1972 RättviksTräffen
27 juni 2010 · 454 Inlägg

Ja kära besökare nu är det inte lång tid kvar, förberedelserna pågår för fullt just nu, för er som inte har varit hos oss förut passa på nu att komma på Lördag till en kanondag i Volvos tecken.

Eller vad sägs om ett besök hos Bilkompaniet i Leksand på morgonen där vi bjuder på frukost i bilhallen, gäller givetvis alla i bilen, passa på och titta lite på bilarna i hallen. Denna förmiddag är ett mycket populärt inslag i träffen.

Vi på RättviksTräffen finns på plats från 08.30 och avfärden mot Rättvik startar ca 11.15-11.30. En karavan som går genom natursköna Hjortnäs, Tällberg längs med Siljan.

Träffplatsen är underbart belägen vid Siljan och för er som vill bada så har vi en egen badstrand så glöm inte badkläder. Eller varför inte sitta på cafet och blicka ut över Siljan medans ni avnjuter lite fika eller grillat.

Ni har även möjlighet att vinna fina priser på ert deltagarnummer eller vad sägs om mobiltelefoner från SonyEricsson, Gps:er från Navigation, Olja från Mobil, Bilstereoprylar från Brl m.m.

Pröva lyckan i yxkastning eller kasta prick med bromskiva eller varför inte gå en runda runt området och lös tipspromenaden, priser till vinnarna.

För er som har barn med er så har vi tjejerna från kulturpalatset på plats som ansiktsmålar, sen har vi kids choice där barnen får rösta på den bil dom tycker är snyggast, sedan drar vi en vinnare av dom barn som röstat och han/hon vinner en radiostyrd xc60.

Varmt välkomna till en underbar dag med likasinnade och vi på RätttviksTräffen lovar att göra vårt bästa för att ni ska trivas.

Mange
RättviksTräffen

www.rattvikstraffen.se

Senast redigerat av Mange1972 (27 juni 2010)

Volvo 264 De Luxe "Alpine blue" (1976)
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
27 juni 2010 · 735 Inlägg

Sitter nu och tar en stärkande fika efter att ha polerat bilen inför årets höjdpunkt, Rättviksträffen.
Arbetsveckan som kommer innebär sannolikt dubbla skift så vi får se om jag hinner klart med årets projekt i bilen. Jag hoppas verkligen det så att det kan bli premiär på favoritträffen. Håll tummarna för mig!

Träffen brukar vara perfekt arrangerad och jag hoppas att ni arrangörer även lyckas fixa ett kanonväder. Vid mitt första besök 2008 var det ett helt underbart väder, nästan för bra. Förra året var det lite mer skiftande men regnet passerade några hundra meter ut i Siljan.

http://www.yr.no/sted/Sverige/Dalarna/Rättvik/meteogram.png

Långtidsprognos
http://www.yr.no/sted/Sverige/Dalarna/R … arsel.html

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
M_Back
27 juni 2010 · 535 Inlägg

Mange1972 skrev:
Med fint skick menar vi ju inte att bilen måste vara felfri, kan ju vara ett bra bruksskick t ex, annars är du ju välkommen med din amazon.

240 är väl lite sämre bruksskick. Amazonen är under renovering. Men det blir väl en träff nästa år också, då ska amazonen vara klar.
Kanske kommer som åskådare och fotar istället. Verkar ju bli en trevlig träff.

Motorer utan turbo.....suger!
Volvo Amazon 131 "Vaftrudner" (1968)
BMW 323 CI "Hvergelmer" (2000)
mir
27 juni 2010 · 336 Inlägg

Hoppas folk fotar mycket då man missar denna träff:(

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Braweheart braweheartsfoto.se
27 juni 2010 · 494 Inlägg

Träffen blir en kanonstart på min semester nu.. Nu e det inte långt kvar inte..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
MrLego Volvonörd
27 juni 2010 · 1 187 Inlägg

Självklart är vi med på denna träff!

Nån som är sugen på karavanåkning från Norr till Rättvik? Tråd finns här: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181857

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang