Ska jag behålla min bil

-Mackan- Fire And Silk
5 januari 2009 · 2 254 Inlägg

Volvo740-88 skrev:
Jag har lust att sälja min bil och köpa en Merca diesel som är skattebefriad. Ta en försäkring som kostar 80 kr/ månad. Har en kompis som har en merca diesel som är skattebefriad. Han betalar 80 kr och jag tror att det är halvförsäkring. Han får bara köra en viss mil per år. Men det är ingen fara han "stoppar" milränkaren så den står på 30.000 mil sen krö han 200 mil extra innan kan ska bessa den smile Sånt vill jag göra. Lura skatteverket smile Tycker ni att jag ska sälja min bil och köpa en merca diesel? Min bil har rena bes papper och fungerar perfekt. Den som hittar lite rost/fel på min bil ska få 500 kr. Så fin är min bil. Just nu har jag gammla bilder på min sida.

Hur lurar man skatteverket med hjälp av en skatteBEFRIAD bil? lol

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Mercedes Benz 500E W124 "Fire And Silk" (1992)
Mercedes 300 TDT "Superturbodiesel" (1993)
Nemi
6 januari 2009 · 61 Inlägg

-Mackan- skrev:

Volvo740-88 skrev:
Jag har lust att sälja min bil och köpa en Merca diesel som är skattebefriad. Ta en försäkring som kostar 80 kr/ månad. Har en kompis som har en merca diesel som är skattebefriad. Han betalar 80 kr och jag tror att det är halvförsäkring. Han får bara köra en viss mil per år. Men det är ingen fara han "stoppar" milränkaren så den står på 30.000 mil sen krö han 200 mil extra innan kan ska bessa den smile Sånt vill jag göra. Lura skatteverket smile Tycker ni att jag ska sälja min bil och köpa en merca diesel? Min bil har rena bes papper och fungerar perfekt. Den som hittar lite rost/fel på min bil ska få 500 kr. Så fin är min bil. Just nu har jag gammla bilder på min sida.

Hur lurar man skatteverket med hjälp av en skatteBEFRIAD bil? lol

HAHAHAHAHA big_smile

Senast redigerat av Nemi (6 januari 2009)

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
6 januari 2009 · 1 874 Inlägg

Hm. Hade jag varit du hade jag valt 740:n. Eller ja.. jag tänkte säga Caddyn först, men
det är något med Caddyn som inte är vackert. Och jag tycker nog att 740:n ser trevligare
ut, även om det är så att 740 är en utav dom fulaste bilarna någonsin. Men jag säger ändå
som alla andra säger; gillar du Caddyn så ska du behålla den.

Smajly
6 januari 2009 · 3 059 Inlägg

Regnkappan skrev:
Tjena.
Jag har skaffat mig en Väldigt fin Volkswagen Caddy från 92. Den har nyren. motor och låda och är helt rostfri. Går billigt och har aldrigt krånglat.
Jag ska väll behålla den och inte köpa någon 740?

Vet du inte själva om du vill ha den bilen kvar istället för att köpa en 740 så ska du ju inte ha bil.. sälj den o köp en cykel istället så har du litta kronor över till ett par bussbiljetter också.
Har du hört om blogg??
Varför frågar du en sån sak här? Fråga dig själv istället varför du skaffa bilen från början om du nu inte vill ha den? Ganska dumt gjort va..

mange_240
6 januari 2009 · 1 562 Inlägg

Regnkappan skrev:
Ni kan stänga tråden nU!!  jag ska ha kvar min bil

så klart ska du byta upp dig till en 740

Memme I'am AWESOME..
30 juli 2009 · 2 783 Inlägg

Passar på att fråga här - Har en Honda Civic som jag verkligen älskar att köra, fast suget efter en turbo börjar skrika mer å mer. Och vill byta Civicen emot en 900a 2.0T. Fast sen har man inte ägt Hondan så länge och lagt ner en hel del pengar på den ( 2 månader ungefärger!!)

Vad tkr ni?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Rquired Allmänt envis
30 juli 2009 · 12 512 Inlägg

Hondan är driftsäkrare, men Saaben stadigare och bekvämare. Beror på vad du skall ha bilen till, kör du mest i och kring stan ser jag ingen idé i att byta upp sig till en klumpigare bil som drar mer och håller sämre smile

Annars är Saaben mycket bil för pengarna

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
båge montör och hobby mekaniker
30 juli 2009 · 2 672 Inlägg

helrätt val! självklart ska caddyn vara kvar! går bättre än 740, dricker mindre, LITE billigare skatt, och ingen plats för passagerare! uNDERBART!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
falloutboy
30 juli 2009 · 1 723 Inlägg

går det inte att låsa såna här trådar direkt så folk kan ta egna beslut nån gång utan att behöva rådfråga andra om allt hela tiden?

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
30 juli 2009 · 1 898 Inlägg

Ska jag köpa grön eller röd mjölk? Hjälp mig.


(Alltså seriöst, vilka trådar. Dom blir ju nästan roliga.)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Navkapsel
30 juli 2009 · 4 637 Inlägg

Lura inte skatteverket, då höjer de skatten för oss andra istället!

Senast redigerat av EmilHammarlund (30 juli 2009)

falloutboy
30 juli 2009 · 1 723 Inlägg

det är en sak att fråga om råd om man tvekar om vilken produkt man ska köpa om man har noll koll på t ex vilken kamera som är bra/prisvärd men när det kommer till personliga frågor som det här så blir jag bara så trött. hur ska vi veta?!

Senast redigerat av falloutboy (30 juli 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang